Tisdag

"heeeeeeeeej bloggeeeeeeen"
Idag har jag bakat semlor OCH lagat mat. Jag fick åka ned till ica fär att handla mandelmassa, grädde och jäst. Handlarn hade typ bara grädden så jag fick ta bussen till ica.
Jag missade bussen hem och satt och väntade i 30 minuter.
När jag kom hem satte jag igång att baka. Det var ju samma deg som bullar-deg. Jag avskyr jästimmarna. Jäsa 30 minuter. Sen jäsa 30 minuter till. Men fina blev dom kan jag ju säga.
Direkt när jag var klar skulle jag och Amanda laga mat. Det blev Libanesiska Lammbiffar med limesås + ris. Mycket gott. Sen fikade vi med kaffe och semlorna. HAHA, jag kollade på "Halv åtta hos mig" efter vi fikat. Jag höll på att dö av garv. Denna gång var det en kvinna som hade en Struts-farm. Hennes tre rätter bestog av struts. Sista var någon glass med strutsägg. Snubben som pratar i bakgrunden frågar om dom sålde glass också, och hon svarar "ja, bara på sommaren med då serverar vi glassen i struts" HAHAHAHAHA. Jag bara gavade rätt ut. Men sen rättade hon sig och sa STRUT.
Imorgon ska jag äta på pizza hut för fösta gången i mitt liv. TÄNK om jag tycker det är äckligt!

PUSS eller "hhhhhhheeeejdååå blooogeeeeeeeeeeen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0